Dropper stopt bezorging in Groningen
Fietskoeriersdienst Dropper is sinds deze week niet meer actief. Vanaf de oprichting in 2018 groeide het bedrijf hard, maar dat was niet in de gewenste richting.
Eigenaar Jantine Doornbos licht het besluit toe bij RTV Noord:
Ik ben het bedrijf begonnen met het doel om software te ontwikkelen en te verkopen die ervoor zorgt dat goederen zo efficiënt mogelijk die laatste mijl tot de voordeur afleggen. Maar omdat er bij mijn afnemers, vooral horeca, een tekort was aan bezorgers, gingen wij ook zelf bezorgen. We werden als het ware de buffer op die markt. En daar ging tenslotte het grootste deel van ons werk in zitten.
En uit de verklaring op de website van Dropper:
Wat we wilden doen, verbinden en koppelen, lukte niet. We werden zelf fietser, bandenplakker, planner en sorteerder.
Openstaande lening
Dropper groeide de afgelopen maanden met 400% en dat vroeg dus om veel praktische inzet zoals fietsonderhoud en pakjes sorteren, maar Doornbos is van huis uit programmeur. Het hele bedrijf houdt nu op te bestaan.
Ik wilde 70% van mijn tijd aan programmeren besteden en dat was teruggelopen naar 10%. We vragen het faillissement aan, want wij hebben nog een lening open staan die ons was toegekend om deze logistieke problemen te overbruggen. We vinden het jammer hoor, want we hadden grote klanten, zoals PostNL.
De vijf medewerkers moeten nu opzoek naar een andere baan.
Zelf bezorgen
Doornbos gaat wel verder met FoodDrop als bezorgplatform maar zonder actieve eigen bezorgdienst.
We willen restaurants voorzien van slimme software om zelf slimmer mee te gaan bezorgen. De komende periode gaan we onderzoeken of en hoe we de bedrijfsvoering gaan continueren. We willen al onze klanten heel erg bedanken voor het vertrouwen dat jullie in ons hebben gehad.